Utmaning dag 1 - presentation

Nog för att jag tror att de få stackare som läser denna blogg vet precis vem jag är, men det är väl bäst man följer reglerna.

Jag föddes för drygt 26 år sedan och levde mina första 16 år i Vidsel, först i hus, sen i lägenhet och sen i hus igen. År 2000 flyttade vi till Älvsbyn, till en röd villa på Västermalm. Samma höst började jag gymnasiet på Strömbacka, Handelsprogrammet. DET var väl inte det mest lyckade jag har gjort, men något gott kom faktiskt ur det hela: på skolbussen träffade jag världens snällaste, gulligaste kille. Killen var naturligtvis Danne, och jag föll pladask för honom en dag när han värmde mina händer på den där bussen =). Den 25 december 2000 kysstes vi första gången och sen dess har det varit vi! Våren 2003 flyttade vi hemifrån tillsammans, in i en liten, mycket konstig lägenhet. Vi lekte sedan nomader, mer eller mindre, med många flyttar hit och dit tills vi till slut landade i en grå villa i januari 2006, i vilken vi fortfarande bor kvar.
Som sagt så var det där med Strömbacka ett misstag, så efter första året hoppade jag av och bytte linje till samhällsprogrammet på Älvsbyns gymnasium. Där hade jag tre roliga år med teateruppsättningar och skaffade underbara vänner! Jag tog studenten 2004 och därefter hade jag några ganska händelselösa år fram till att vår fantastiska son föddes i februari 2006. Mer om detta en annan dag, under en annan rubrik!

I juli 2007 ansökte jag helt spontant till universitetet i Luleå och kom in på Rättsvetarprogrammet. De här tre åren har varit fantastiskt roliga och utvecklande, inte minst tack vare fina klasskamrater. Nu är jag arbetslös, vilket är mindre roligt, men det måste ju gå det också. Hoppas på och jobbar för att få ett jobb så snart som möjligt, så håll tummarna för mig är ni snälla =)

Nu vet jag inte hur mycket mer jag törs skriva, vill inte stjäla material från kommande utmaningsdagar =)

Dags att börja förbereda middagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback