Utmaning Dag 04 - Målet med min träning/därför tränar jag

Oj, här skulle jag kunna orera både länge och väl, men får väl försöka fatta mig någorlunda kort =)

Jag har varit överviktig i hela mitt vuxna liv och alltid haft jättedålig kondition, har verkligen avskytt att träna. Att jag sedan varit rökare sedan trettonårsåldern har ju inte gjort saken bättre. Men när jag slutade röka i december -10 så kände jag att det var dags att göra något åt hur jag mådde. Det är verkligen något som jag inte har ångrat! Jag har visserligen ca 10 kilo till att gå ner, men jag har kommit halvvägs och känner mig så oerhört mycket friskare och piggare nu än för bara några månader sedan. Att kroppen sedan blir full av endorfiner efter ett träningspass gör ju inte saken sämre, det är verkligen en underbar känsla!


Så svaret är väl egentligen att jag vill gå ner i vikt, ha en kropp som är stark och frisk och att få känna mig pigg och fräsch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback