Utmaning Dag 08 – Min tro

Oj oj, här finns det nog inget enkelt eller snabbt svar. När det gäller min tro så kan jag börja med att säga det att jag är mer eller mindre uppvuxen i kyrkan, från kyrkans barntimmar via miniorer och juniorer till konfirmation och sen även kyrkans unga. Numera vistas jag dock sällan i kyrkan, annat än när det är dags för dop, begravningar eller bröllop. Jo, möjligen också julottan =). Jag kan rabbla trosbekännelsen och fader vår och kan en hel del om bibeln. Däremot så drar jag mig för att kalla mig troende. Eller snarare är det så att jag är ganska övertygad om att Gud finns, men samtidigt är jag för pragmatisk för att tro på att Gud skapade jorden på sju dagar eller att människan skapades till Guds avbild. Så jag antar att jag kan kallas för tvivlare =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback