Utmaning Dag 12 – Dåliga vanor och laster

Jag har en hel lista med dåliga vanor och laster som jag gjort mig av med, men nu var det ju inte det utmaningen handlade om så det kan jag kanske lämna därhär.

När det gäller dåliga vanor och laster som jag faktiskt HAR kvar, så är nagelbitandet det första jag kommer på. På ett lite personligare plan så är nog min sämsta vana det faktum att jag alltid låter mitt dåliga humör gå ut över Älskling, även om han inte har gjort något fel =)

Laster då. Kaffe är väl första tanken, och även choklad! Numera har jag ju dock gått över till enbart mörk choklad, vilken i och för sig är lika god, om inte godare, som den skräpchoklad jag åt förr! Sen finns det såklart fortfarande situationer där all min uppövade självbehärskning ibland inte har en chans ändå. Exempel: kinamat, vitlöksbröd och ostkrokar =). Så sådant får jag se till att undvika annat än vid särskilda tillfällen..

(tidsinställt inlägg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback