En aning frustrerad

Vilden har nästan alltid varit en dröm att lägga för kvällen, iaf sedan han kurades vid rätt späd ålder. Numera är varje kväll en kamp och mer än en gång har han somnat arg och ledsen, nattad av frustrerade föräldrar :-( han ska inte tvätta sig, inte ta på pyjamas, inte borsta tänderna... Säger vi A så säger han B på pin kiv! Det är så tröttsamt, för att inte tala om hur jobbigt det är för honom! Igår började han dessutom hota att göra illa mig om jag inte gjorde som han sa, men där var måttet rågat för min del! Vi satt länge igår kväll, Älskling och jag, och försökte komma på hur vi ska undkomma vissa av konflikterna. Bråk är väl tyvärr oundvikligt ibland men det vore ju skönt om man kunde minimera det hela, särskilt på kvällstid... Att somna ledsen är det sista jag önskar honom!

Tycker hela dagarna fylls av konflikter just nu, jobbigt :-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback