En dryg månad kvar

Tills det är dags för mig att börja om att jobba. Känns både positivt och negativt, för mig så känns det bra att få lite tid utanför hemmet men samtidigt känns det jobbigt att jag inte får vara hemma med Vilden och Mini varje dag. Men så här är det ju ibland, och om man som jag, som har varit arbetslös så länge, har sån tur att man blir anställd medan man fortfarande är mammaledig så gäller det ju verkligen att fånga tillfället i flykten! Jag har som tur var en fantastisk chef som förstår att jag bara vill jobba 50% till att börja med och det känns bra. Längtar tillbaka till jobbet och alla fina kollegor men lagom är bäst, Mini är ju trots allt bara dryga 9 månader när jag börjar...

Sen blir det nog skönt för Älsklingen att bara jobba halvtid ett tag, han också! Han börjar ju ha jobbat för två väldigt länge nu.

Nej, nu ska jag sätta mig i solen med en kaffekopp och njuta av livet medan Mini sover!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback