Lillhjärtat

Det tar lite ont i mig att Alvar måste till förskolan i morgon, vi har nu varit hemma i fyra dagar och han är äntligen tillbaka till sitt glada, harmoniska jag. Tyvärr är förskolan inte optimal miljö för honom, åtminstone inte än, och det skär verkligen i hjärtat när man ser hur förvirrad och oharmonisk han är efter förskolan :-/ tur att han blir större, förhoppningsvis blir det ju bättre och bättre med tiden. Att han dessutom hunnit vara sjuk ett par gånger gör ju inte saken bättre.

Älskade lilleman, om jag kunde skydda dig och din storebror från allt som är jobbigt, förvirrande och skrämmande så skulle jag göra det. Men sånt är inte livet och även allt det dåliga gör er ju till starkare människor. Det är verkligen sant att man som förälder bär hjärtat utanpå kroppen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback