Oj vad tiden går

Hoppsan, helt plötsligt har det gått lång, låååång tid sedan mitt senaste inlägg. Livet rullar på som livet brukar och nånstans på vägen glömde jag bort min blogg. 

Här har det hänt mycket sedan sist, och det allra största är väl ändå vår dotters ankomst. Den 13 april klockan 01.31 föddes vår Sigrid efter en veckas igångsättningsförsök. Igångsättningen var resultatlös men en hinnsvepning satte till slut fart på saker och ting! Anledningen till att de ville sätta igång mig var att Alvar ju var så stor när han föddes, plus att jag hade väldigt mycket fostervatten denna gång. Jag balanserade på gränsen till graviditetsdiabetes denna gång men klarade mig med nöd och näppe. Sigrid uppskattades dock till +40% över normal storlek på tillväxtultraljudet.
Förlossningen var en helt otrolig upplevelse där jag kände att jag hela tiden hade kontroll över vad som hände och direkt när Sigrid var ute så kom en enorm sorg över mig att detta var sista gången. Om alla förlossningar var som denna skulle jag kunna göra om det hur många gånger som helst! Och sen kom glädjen över vår fantastiskt fina lilla dotter. 4335 gram och 52 cm, inte alls så stor som vi blivit lurade att tro! Men en rejäl bit ändå 😊
Värkarna startade vid middagstid någon gång och blev regelbundna och kraftigare vid sjutiden på kvällen. Vi var i Sunderbyn vid tiotiden på kvällen och hon föddes alltså ca 3 1/2 timme efter att vi kom in på förlossningen. Snabbt men inte för snabbt med andra ord!

Det var allt för idag, förhoppningsvis så dröjer det inte lika länge till nästa inlägg 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback