Slut helg :-(

Jaha, så var snart helgen slut igen. *suck* Att helgerna alltid ska gå så fort och veckorna så sakta... fast å andra sidan så gör det inte mig någon större skillnad om det är tisdag eller söndag, plugga måste man ju ändå.

Fredagen skulle bli en heldag i pluggandets tecken, men det kom en del i vägen. Först så skulle jag och A fara ut på byn och leta julklapp åt Vilden, A behövde lite hjälp i storleksdjungeln. När så detta väl var avklarat så skulle jag gå till bibblo och sätta mig där för att plugga, men då hade de ju självklart stängt! Så det var bara fara hem igen och försöka komma igång med pluggandet. Fick väl ändå en del gjort, men dagen blir så rumphuggen när man har en massa grejs för sig på förmiddagarna... det är ju liksom då jag brukar vara mest effektiv, om jag bara får hålla på ostört.

Lördagen tillbringade jag här hemma med Vilden och C, som var hos oss över dagen medan S jobbade. Vi var ute och lekte i de enorma blöta snömassorna i ca 1½ timme och avslutade det hela med att göra en snögubbe innan vi gick in för att torka. Sen pysslade vi på här hemma tills S kom för att hämta C vid tre-halv fyra.
Lördag kväll bestämde jag och S oss för att vi behövde lite alkohol... fast det blev mer än lite :-) Så vi satt hemma hos mig hela kvällen och drack vin och Tom Collins. Vi började väl vid sju och slutade vid två-halv tre, så jag var lite sliten i morse, men ändå inte bakis.

Idag på eftermiddagen så har vi varit på ÄP och ätit middag tillsammans med M&L, A&K, L&R och ungarna, sedan drog vi hem till oss för lite glögg och pepparkakor. Sedan de for hem så har jag suttit och försökt plugga lite mer, men hjärnan vill inte riktigt vara med idag =) Blir till att plugga i racerfart till veckan om jag ska komma ikapp....

Hur som helst, nu hade jag tänkt att vi skulle hinna se ett avsnitt av Prison Break, och sedan är det nanna kudden som gäller!

Puss på er! och förresten... 10 dagar kvar till jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback