By request...

...har fått en del klagomål på att jag uppdaterar för sällan, så det är väl bäst att ta itu med det nu då :-D Kan ändå inte sova än eftersom Älskling jobbar natt, det är så tomt i sängen.

Känner mig hyperstressad över tentan, men får ändå inget gjort... fast det kan ju bero på att jag är just stressad. Behöver coola ner några grader så att jag kan koncentrera mig på att plugga.

Annars så har jag nu börjat försöka gå ner i vikt, känner mig riktigt duktig än så länge =) Visserligen bara tredje dagen ännu, men ändå =) Alltid något. Vägning på onsdagar, så jag tänkte tillkännage hur mycket jag gått upp eller ner varje vecka här på bloggen. Lika bra att göra det officiellt, kan vara en bra sporre om inte annat...

Alltså, här kommer den grymma sanningen:

Utgångsvikt 080102: 87
Utgångs-BMI: 32 (!!!!) Vilket innebär fetma. Kul, kul....
Midja/stusskvot 1,0 (bör ligga under 0,8)

Mål till 080312: -9 kilo, alltså 78 kilo.
Då kommer jag ha BMI 28,7, vilket fortfarande är övervikt, men det är ju en bit på väg i alla fall... Det är ju bara ett delmål!
Slutlig målvikt: orkar jag inte börja fundera på än, men ett konkret mål är i alla fall att jag ska ta mig i alla de byxor som jag ärvt av min mor =)

Sådär, hoppas ni läst och förfasats =) Men allvarligt, skäms inte ett dugg för hur mycket jag väger, men det vore kul att komma i alla snygga kläder som jag i dagsläget är för stor för.

Har inte lagt upp någon plan ännu på hur mycket jag ska träna och så, man får ta ett steg i taget. Måste få ordning på kosten först i alla fall.

Sisådär, nu har jag både åstadkommit en uppdatering OCH satt lite press på mig själv. Nöjd nu, Annica? :-D

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Ann

Vars har du hittat sättet att räkna ut alla de där siffrorna på?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback