Fredag, jävla fredag.

(de av er som ogillar gnälliga människor bör nog inte läsa detta inlägg)

Och helg, jävla helg för den delen. Jag hatar, hatar, HATAR det faktum att vi aldrig kan få ha en riktig helg tillsammans, jag hatar det faktum att han måste jobba natt och lämna mig ensam i den där stora kalla sängen. Framför allt hatar jag denna eviga jävla tidspress. Vad vi än gör så är det bråttom, för antingen ska han iväg och jobba när vi kommer hem, eller också så måste vi skynda oss iväg när han slutat jobba för att hinna ngt alls. Jag blir så LESS! Är det verkligen meningen att det ska vara så här?! Visst vet jag att vi har dålig ekonomi och att det är hans lördagsjobb som i mångt och mycket får oss att gå runt, men frågan är ju vad man ska prioritera i slutändan....

Allmänt eländig dag idag på det stora hela. Började morgonen med att oroa mig för Älskling när han skulle på VC för axeln. Han  hade så jäkla ont när han kom hem på morgonen så jag ringde och fixade en tid där. Efter undersökningar och röntgen så kom man i alla fall fram till att inget var brutet, så de skrev ut Pronaxen och sa åt honom att ta det lugnt. Yeah right! Undrar hur många ton bröd han ska skotta i natt...
Sen bar det av till Luleå, troligen det enda icke-eländiga idag! Gillar verkligen mina klasskompisar och det är jättekul att jobba tillsammans med dem, även om vi har olika åsikter ibland =)
Självklart har jag ju ont som fan i handleden idag, och dessutom spökar min häl, som alltid när jag gått för mkt. Jag måste vara ett Måndagsexemplar som råkade slinka igenom kvalitetskontrollen... Längtar till den där utlovade sjukgymnastiken, kommer kännas konstigt om jag någonsin blir så bra i handleden igen att jag kan göra en normal armhävning och bära något utan att behöva tänka mig för hela tiden. Den 26:e ska jag till sjukgymnasten, känns lååångt borta nu när jag äntligen tagit itu med det här.
Därefter skulle vi vara ute och kratta och skrapa huset, men självklart (som vanligt när jag krattar) så blåste det upp så fort jag rörde vid krattan. Dessutom hade Vilden en dålig dag, först slog han huvudet i bildörren så han fick en bula, sen ramlade han på stengången och skrapade händerna litegrann. Hela familjen har varit ganska eländig idag, med andra ord.
Sen blev det bättre, vi tog oss en familjetur med cykeln och passade på att ge Meja lite motion. Vi for och hälsade på Ingrid och Rulle en snabbsväng och sen cyklade vi hem igen.

Och lilla älsklingen somnade faktiskt utan att stiga upp ur sängen en enda gång ikväll! Så något bra har dagen fört med sig i alla fall!

Ni får  ursäkta min klagan, men det är bara för mycket just nu. Ångrar att vi påbörjade Projekt Ommålning, men det måste ju göras förr eller senare, så... Lite svårt för Älskling att skrapa just nu bara, då det var den högra axeln han gjorde illa. Vi får väl se hur mycket vi hinner måla i år, resten tar vi nästa år. Tur att det inte brinner i knutarna.
Och snart har vi tenta, en tenta som jag är GRYMT oförberedd för. Måste hitta överväxeln, men det är svårt.

Nej, nu ska jag sluta klaga och göra något vettigare istället, typ hänga tvätt och sen se Grey's anatomy.

Tur att man kan vräka ur sig här i alla fall, när man inte har någon människa i närheten att klaga inför.

Kommentarer
Postat av: Anja

Du har ju alltid syster yster å klaga till ju:)

2008-05-09 @ 23:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback