Kort inlägg idag.

Visste ni att man som juridikstuderande riskerar att drunkna i böcker, papper, kollegieblock, rättsfallsreferat, pennor, post-it lappar och en del annat? Är säkert inte något unikt för just juridik, men det är ju min enda referens =). Risken att dö drunkningsdöden är särskilt stor när man, som jag, inte riktigt äger förmågan att ordna och organisera... i alla fall inte när jag är mitt uppe i det! Innan högen hunnit börja växa har jag stora, fina planer på hur jag ska hålla ordning, och när allt är klart är jag en jäkel på att arkivera och packa undan. Men medan det pågår... Borde nog kanske börja utnyttja mina nya fina hyllor som Älskling satt upp ovanför skrivbordet? Tål att tänkas på...

I övrigt händer inte mycket, ser fram emot julafton. Bara två dagar kvar nu, skönt! Efter det kanske Vildens tjat om tomten, julklapparna, julgranen och allt annat avtar. Fast då börjar väl tjatet om nyårsraketer istället... Det är rart med barn! Nejdå, jag ser faktiskt inte fram emot julafton av just den orsaken (även om det blir skönt när Vilden börjar prata om nåt annat) utan bara för att jag gillar julafton, kort och gott. Och sen vi allihop började fira jul hemma hos oss så gillar jag den ännu mer, eftersom vi slipper allt flängande.

Nej, nu är kafferasten över så nu ska jag återgå till min fastighetsrätt - överlåtelse av fast egendom. Skickade iväg Älskling och Vilde till AB Nian för att kolla på en skoterhjälm till den lille herren, så det är bäst att jag passar på att plugga medan det är lugnt och tyst här hemma!

Kram på er, och God Jul om vi inte hörs innan dess!

(Haha, blev inte så kort inlägg ändå! Hade visst en del att säga..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback