Lilla Vilden

Haha, ibland håller man på att skratta ihjäl sig med en snart fyraårig liten kille i närheten... Följande dialog utspelade sig när vi satt på Grillen i eftermiddag och väntade på vår mat, apropå att jag inte låter honom ta cola till maten.

"Mamma, när jag blir stor ska jag jobba här"
"Jaså?"
"Ja, och när det kommer in små barn som vill ha cola så ska dom få det, fastän deras mammor säger att dom inte får. För om barn vill ha cola så måste dom få det!"

Jag, flera av de andra matgästerna plus personalen fick göra vårt bästa för att dämpa skrattet =) Man vill ju inte skratta honom rakt upp i ansiktet heller, när han är så allvarlig och trumpen! Men det var svårt att låta bli...

Nej, nu närmar sig midnattstimmen med stormsteg. Måste nog sova nu så att jag är pigg och fräsch i morgon och orkar laga lunch till åtta personer! (Mig själv, Älskling, Vilden, Robert, Anette, Lucas, syster och Sanna. Vid närmare eftertanke kanske jag råkade bjuda in Lillebror också, så då blev vi nio... enda problemet är stolsbristen! Nog borde väl ett kilo renskav räcka till oss allihop förresten?? Ångest!)

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback