Tisdag

jaha, så var även denna dag snart slut! Idag har jag kämpat på med familjerätt - förskott på arv. Kan inte säga att jag blir så hemskt mycket klokare, men förhoppningsvis klarnar det så småningom... helst innan tentan, tack!

I övrigt så har vi haft en rätt lugn familjedag här hemma. Med mycket möda, lock och pock och oäääändligt tålamod så lyckades jag faktiskt få Vilden att äta upp hela sin portion mat själv. I vanliga fall har jag ju fått sitta och göra tuggor åt honom, men nu har vi bestämt att det är slut på det. Tog dock drygt en timme innan all mat var borta från tallriken, men förhoppningsvis börjar det gå bättre och bättre framöver... han började så smått inse att det kanske inte är så kul att sitta kvar vid matbordet ensam när alla andra pysslar med annat.

Duktiga killen för övrigt, vi ger honom Pulmicort morgon och kväll nu och ni kan tro att han är duktig med inhalatorn! Lite svårt är det naturligtvis, speciellt det där med att andas ut innan man sätter masken för ansiktet, men det går jättebra i alla fall.

Idag kom min nya almanacka från
Personlig almanacka, superfin var den! Ska definitivt beställa en sån varje år från och med nu. Är ju såå skönt när man har alla vänner och släktingars födelsedagar förtryckta i kalendern, så slipper man sitta och skriva in det för hand =)

I morgon blir det Lule för sista gången denna termin. Ska bli skönt med "jullov" eller vad man ska kalla det... lediga är vi såklart inte eftersom vi har tentor i januari, men ändå =)

I söndags åkte julgranen upp efter drygt en veckas tjat från Vilden. Men lycklig var han när den väl stod där och han fick äran att sätta stjärnan i toppen på granen! Så nu börjar julkänslan infinna sig på allvar... speciellt när snöflingorna började dala ner idag!

Är nedräkning till många saker just nu. Första anhalten är när Ann med familj kommer upp, därefter julafton och sen kommer Annica med familj! Ska bli sååå kul att träffa alla, och alldeles speciellt kul att se Eric, som vi aldrig träffat.

Nej, nu måste jag hoppa i duschen så jag kommer mig i säng i vettig tid ikväll. Fast å andra sidan får jag ju sova på bussen i morgon, så det är inte nån katastrof om jag inte somnar förrän sent... Älskar verkligen att åka buss, det är ju så skönt att bara kunna luta sig tillbaka och ta sig en tupplur =) Hoppas verkligen att jag inte måste köra bil lika mycket till skolan under våren, är ju en aaaning billigare och bekvämare att åka buss.

God natt med er!

Kommentarer
Postat av: Mia

Du ska se att familjerätten inte är så svår när du kommit på att det är samma sak varje gång :P Men lite plugg efter årsskiftet så sätter vi det där :)



Varför tar han pulmicort?



Ses imorgon :)

Postat av: Annica

Längtar massor tills vi får träffa er!!! Snart... Inte sååå många dagar kvar, men först en lååång bilresa...

2009-12-16 @ 13:25:35
Postat av: Anette

Ja de lutar åt en IKEA tripp efter jul :)

Ska bli kul å träffas nästa vecka, få se hur gammal e wille nu...har han börjat övningsköra än..? :)

2009-12-16 @ 15:24:23
URL: http://monkeymama.blogg.se/
Postat av: Anette

ja han pratar oavbrutet, både på gott och ont :)

V hör av oss på onsdag morgon när vi åker härifrån.

2009-12-17 @ 17:33:07
URL: http://monkeymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback