Herregud vilken vecka!

Fast det är inte lika allvarligt som det låter, det är ju bara tisdag än så än kan det ju bli bättre =)
Igår var dock verkligen ingen lyckodag kan jag säga. Det började med att jag sov lite länge på morgonen, men det gör jag ju ofta så det kan jag väl ta... sedan skulle Älskling och Vilde skjutsa mig till bussen, men icke sa nicke, för Volvon ville strejka, den! Nåja, var ju bara att ta nästa bil (tur att vi har två!) och bege oss.
Sedan var det lugna gatan medan jag var på skolan, men sedan gick det bara utför.... På kvällen, när jag och Vilde skulle fara för att gratulera lillasyster A på fjortisdagen, så strejkar den ANDRA bilen. Hur tur kan man ha? Nåja, det krävdes bara lite manlig ömhet från Älsklings sida så brummade den snart igen... Den där bilen hatar tydligen mig. Den har inte gått bra idag heller när jag tog den till Lule.

Nåväl, efter att strejken var hävd så for vi till bankomaten för att hämta ut en slant åt syster.. Nejdu, då fungerar inte visakortet!! Blev lite samma behandling som med bilen, en blanding av ömhet och milt våld så fungerade det i alla fall..
Som kronan på verket så har jag idag haft världens absolut sämsta genomgång av övningsfrågor och sedan fungerar ju värmen i BMW:n lite sisådär, vissa dagar är det hett som i helvetet och visa dagar är det som att sagda helvete frusit till is..

Kort sagt, den här veckan har inte börjat bra, hoppas på en förbättring, snarast tack!

Sisådär, nu har jag fått klaga lite =). Då kanske vi övergår till ljuspunkterna i mitt liv istället? Vi kan ju börja med underbara Vilden som just nu är ett besvär, men ett kärt besvär =). Han har upptäckt att med pussar och kramar så går det att muta sig till nästan vad som helst. Exempel:

Jag sitter i datarummet och pluggar. Det knackar på dörren
Vilden: Ping, nån hemma?
Jag: Jo, men mamma pluggar. Jag kan komma och prata med dig om en stund.
Vilden: Mamma, jag vill ha puuuuuuuss!!
Jag: Jamen....
Vilden: Puuuuuuss, mamma?
Jag: *suck* och det där ska mamma kunna motstå? puuuuuuss gullunge!
Skinande glad unge kommer in, ger mamma stor blöt puss och kanske till och med en kram om jag har tur.

Mindre roliga stunder blir det när han ska prova att bestämma över mig och Älskling... "nej mamma, inte gå där! Gå DÄR!" "pappa, gå bort!" och så vidare... Slutar ju oftast med att han blir stensur när vi vägrar lyda hans minsta vink =) Menmen, det ska läras, det också.
Mammas lilla pojke, snart tre år, det är helt ofattbart...

Hmm... fler ljuspunkter? Träningen! I veckan blir det nog lite svårt att hinna med att träna, schemat är tyvärr fullspäckat, men oj vad jag tycker det är härligt när jag väl får tid! Och visst märker man fort skillnad, inte när det gäller muskelstyrka och sådant såklart, det lär ju inte märkas än på ett tag, men däremot har jag betydligt mindre ont överallt. Det är ju alltid välkommet om man säger så.
I morgon får jag dessutom fara och rida, alltid ett nöje! Hoppning i morgon dessutom, kan det bli bättre? :-)

nej hörni, nu måste jag ta mig i säng, är ju en dag i morgon också... en dag fylld av Kleinemanseminarium och läsande till rättshistorian och Modeerseminariet. Men nejdå M, jag klagar inte! :-D Jippi vad kul det ska bli! :-S

Godnatt med er!

Kommentarer
Postat av: Mia

haha... så ska det låta.. att pluggandet ligger under ljuspunkterna är en förbättring :P men nu ska jag egentligen bara läsa o träffa dig på 1 timme men av ngn anledning hittar jag på lite andra saker :)

2009-02-04 @ 10:01:42
Postat av: Mia

Du är utmanad :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback