Onsdag, fast numera torsdag :-)

Skönt att sitta uppe sent, var faktiskt rätt länge sedan jag gjorde det sist. Har tillbringat kvällen med att se "Pensionat Oskar", en film av Jonas Gardell. Udda, som det mesta som herr Gardell gör, men bra. Visst blir dialogen lite överdrivet dramatisk ibland och ibland är replikerna väldigt krystade, men känslan i det han gör går aldrig att ta miste på. Problemet med både hans böcker och hans filmer/TV-serier är att jag alltid blir väldigt sorgsen när jag läst/sett dem. Tur att det går om :-) 

Annars har dagen varit rätt bortkastad, tillbringade hela dagen på skolan för ingenting, egentligen. Nåja, det må då vara. Sedan har jag varit på stallet, idag var det dags för framdelsvändningar och skänkelvikningar på Laban. Det gick väl, det med, men nog är det myyyycket övning kvar... Tur att övandet är så kul! :-)
I övrigt så har jag fått glada nyheter idag:-)

Nej, nu ska jag gå och försöka skaka av mig ovan nämnda sorgsenhet och sen ta mig i säng. Bjuder på en vacker text.

God natt på er!
----------------------

Vad jag sökte
vad jag fann
vad jag förlorade,
vad jag vann
vad jag drömde om
att våga en dag

En hunger
en kraft
det mod jag aldrig haft
och ett ögonblick jag inte är svag
jag fruktar mitt i morgon
och ångrar mitt igår
medan elden bränner
och havet slår
jag ritade i sanden
men vågorna kom
sköljde in över stranden

den jag sökte
den jag fann
förlorade och vann
Var jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback