Fredag

Slösade hela denna dag på ett absolut meningslöst seminarium i rättsfilosofi... fast å andra sidan hade det nog varit mer meningsfullt om jag själv hade läst på ordentligt :-P Nåja, tyvärr verkade ingen annan ha läst på ordentligt heller, så tystnaden härskade i klassrummet... Men i och för sig kan jag tycka att det är vansinne att vi inte fick se frågorna som skulle diskuteras förrän på lektionen, filosofi är ju ett ämne som kräver lite funderande i förväg.

----------

För övrigt, hur många av er har bara väntat på att se något
sådant här i tidningen?
Kan ju inte säga att jag är förvånad, direkt! Det var ju vansinne från första början att över huvud taget släppa ut människan, bara sisådär ett halvår-ett år efter att han rymt från fängelset.... Man får ju hoppas att han inte får för sig att mörda igen, bara...

----------

Tvivlar ju på att någon har lyckats undvika att höra talas om denna film, men jag vill passa på att slå ett slag för den här underbara skapelsen! Brad Pitt har faktiskt skådespelartalanger, fast man oftast tänker att han lever mest på sitt utseende..

En annan film som jag också kan tipsa er om är denna. Trodde verkligen att det var en av de där dussinfilmerna om "cute boy meets ugly girl" i en amerikansk High School, men den här hade faktiskt ett något djupare innehåll. Förbered er på att gråta...

----------

I morse gick tyvärr min gammelmormor bort... Det var såklart jättetråkigt att höra, men det var väl inte oväntat, direkt... 93 år gammal hann hon bli. Sov gott gammelmormor!

----------

Nu ska jag logga in på Facebook och gå med i en grupp som en vänlig själ i klassen tipsade mig om... "Släng Murphys bok i snödrivan" eller nåt liknande =) Amen to that!

Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback