Idag kommer Älskling hem!

Ja, som rubriken säger, ikväll får jag äntligen sällskap i sängen igen! Fast jag ska villigt medge att det är ganska skönt att sova själv, inte minst på grund av Älsklings underbara kudde som jag skyndar mig att "låna" när jag är ensam i sängen på nätterna.. ;-)

Jaha, första semin i ESC igår... var ju skönt att Malena gick vidare, men vart tog Vitryssland vägen? Sångaren var visserligen lite creepy, men låten var ju superbra! Dessutom trodde jag att Schweiz skulle gå vidare, men icke... så det kan gå! Hoppas dock att de får ordning på ljudet till på lördag, lät inte särskilt bra igår när Malena sjöng...


Denna låt är för övrigt helt klart värd att lyssna på... jag hoppas verkligen på Wiehe i Badhusparken i sommar!
Du kan lyssna på den
här.

När allt är gjort

När allt är gjort
och allt är sagt
och ingenting finns kvar
förutom leda
och förakt
att dela med sej av
när varje ord
är hårt och kallt
och fyllt av främlingskap
vad är det då
som får oss två
att ändå stanna kvar

När all vår kraft
har runnit ut
och inget finns att ge
när all den vilja
har ta’tt slut
som ingen orkar med
när allt, vi önskar
och allt, vi vill
är att få ge oss av
vad är det då
som får oss två
att ändå stanna kvar

Är det feghet
eller är det mod
eller är det galenskap
Är det tvivel
eller tro
som håller oss tillbaks
Är det förtvivlan
eller hopp
eller är det hjälplöshet
är det rädslan
för att ge opp
som hejdar våra steg

Svårt att veta
svårt att säg
hur nånting ’gentligen är
Svårt att känna
dej och mej
i denna ensamhet
Svårt att blunda
svårt att se
vad som ska komma sen
Och så ändå
här är vi två
och börjar om igen

Jag tycker det är ganska otroligt att jag fortfarande hittar "nya" låtar med både Wiehe och Afzelius, man kan ju tycka att jag skulle ha hört allt de någonsin gjort vid det här laget...


Lämnade Vilden på dagis nu på morgonen, och sen drog jag iväg en snabbis till gymmet. Nu ska jag gå och käka frukost nr 2. Sen ska jag hoppa i duschen och därefter sätta mig med skolböckerna... 3 dagar till tenta!

Hej med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback