Måndag

och pluggandet går seeeegt... har kört fast lite i familjerätten. Börjar känna mig lite nervös inför den tentan, här sitter jag med lagkommentarer på nätet, läroböcker och lagbok och klarar ändå inte av uppgifterna. På tentan är det ju liksom BARA lagboken som gäller... *suck* tur att vi har övningspass på onsdag, då kanske det klarnar litegrann.

Nåja, nu till något roligare! I lördags firade vi ju bästaste Sara som fyllde tant (alltså 25). Det blev en MYCKET trevlig fest med många roliga människor att surra med =) Lurvade väl hemåt, glad och onykter (och i skor som jag trodde var mina egna, men tydligen inte) vid ettsnåret. Trillade in i duschen för att försöka reda ut håret och tvätta bort lite glitter, och sen sov jag som en gris till 11.30 dagen efter. När jag väl tagit mig upp och hela familjen ätit lunch, så gick vi på en skogspromenad med barn och hundar, väldigt mysigt! Lite halkigt, dock (vilket jag upptäckte redan lördag natt!). På kvällen såg jag och Älskling ett avsnitt med Mythbusters och sen såg vi Den ofrivillige golfaren innan vi masade oss i säng.

Och som sagt, nu är helgen slut och måndagen har kommit, återigen. Blä.

I veckan blir det till att försöka städa och börja plocka fram lite adventspynt, vi får se om jag som vanligt får stå och svära över adventstjärnorna i en halvtimme innan jag fått fast dem på lampfötterna. Ska även hänga upp mina nya, fina julröda linnegardiner, längtar! Vita (eller nästan vita) väggar överallt var ett klokt val, det är ju sååå roligt att kunna välja precis vad man vill i gardinväg.

Nej, nu ska jag börja plocka undan och sen börjar det vara dags att hämta lilleman, han är ju bara där mellan 10 och 14 på måndagarna när Älskling har nattvecka.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Mia

Börjar också känna lite ångest för tentan... Redan(!?)... Ja men du vet klarar allt ;)

Postat av: Mia

VI klarar allt skulle det stå :)

2009-11-23 @ 18:14:47
URL: http://minivi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback