Vidsel förr i världen...

hamnade av en händelse på Vidsels hemsida. Det känns fruktansvärt vemodigt att sitta och titta på alla bilder och läsa om alla aktiviteter som förekom förr i världen. Det är svårt att tro att denna min hemby, som ändå var relativt levande när jag var liten, nu är reducerad till i princip ingenting... Jag är förvånad att ICA fortfarande finns kvar, när det går i graven lär Vidsel bli ännu tommare.

Det är spännande att sitta och läsa om glansdagarna på 60-och 70-talen, när befolkningssiffrorna pekade uppåt. Gillar dock de gamla fotona bäst, absolut värda en titt =) Som vanligt kryllar det ju av släkten Lundh på fotona.. ;-)

Trodde inte att jag hade några känslomässiga band kvar till Vidsel, men tydligen fanns det en liiiten gnutta kvar ännu! Det är ju ändå där jag är född och uppvuxen, och det är trist att se det dö ut, bit för bit.

Nej hörni, nu får det vara nog med vemod för ikväll! Dags att börja släpa sig i säng.

God natt med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback