Låååångfredag...

Vad är det med just denna dag varje år? Den gör då verkligen skäl för namnet iaf =). Men att man upplever den som lång har kanske att göra med att alla affärer och sånt är stängt... det finns ju liksom inget att fördriva tiden med!

Hur som helst, har hunnit med lite av varje idag. Till att börja med så har jag skrivit första raderna på vår uppsats! Känns som att det är lite svårt att komma igång, men jag vet ju hur jag är: när jag väl fått flyt i skrivandet så kan jag hålla på nästan hur länge som helst. Det gäller bara att komma dithän!

Älsklings klocka ringde 07.30 i morse, han skulle ut och köra skoter med grannen G. När han farit låg jag och Vilden kvar i sängen och drog oss (ja mamma, det är sant, han har sovit en HEL natt hos oss!) tills klockan var nästan halv nio. Vi tillbringade en lugn förmiddag hemma och bara tog det lugnt. Vid tio dök
syster upp för att få sig en kaffekopp och lite surr. När hon och Babsan for så klädde jag och Vilden på oss och gick ut för att göra upp eld. Sen dök syster upp igen, med systerdottern på släp, för att få sig en grillad korv och låna en spade =) Så vi satt och grillade och myste i solen medan Älskling svor ve och förbannelse och kämpade med snöslungan (har rasat EN DEL från taket om vi säger så...)

I eftermiddag drog jag igång mitt nyaste inköp och begav mig ut på en provtur. Naturligtvis lyckades jag köra fast precis när jag skulle vända hemåt igen, så där satt jag på åkern i Lillkorsträsk, mol allen... Ringde Älskling som fick klä på sig själv och Vilden och komma till undsättning =). Men innan de hunnit fram så kom en snäll kille körandes som hjälpte mig loss, så jag mötte familjen vid Kanis och så vände vi hemåt igen.

Ikväll har vi inte gjort mycket. Vilden har spelat datorspel och jag och Älskling har mest bara myst. Dock fick jag ett telefonsamtal från Ann där hon efterfrågade en vinkväll i morgon, så så blir det! Vi får bara se hur mycket alkohol vi lyckas skrapa ihop. Min plan är att hålla mig rätt städad, måste orka skriva på söndag.

Allt som allt så har vi haft en helt underbar dag! Och vädret kunde ju verkligen inte ha varit bättre.

Nej, nu ska jag ta mig i duschen och spola bort lite skoteravgaser och röklukt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback