Arbetslös

Jodu, nu är man minsann officiellt arbetslös! Skrev in mig på arbetsförmedlingen idag, tycker ändå att det gick ganska bra! Det blev lite tjat om att jag måste göra färdigt mina två inlämningsuppgifter bara (som om jag inte redan visste det!) för att kunna skriva in att jag har en kandidatexamen... jag vet, jag vet, JAG VET! Det är bara så in i h-vete tråkigt... Nåja, slutdatum närmar sig så snart så slår paniken in och då är uppgifterna färdiga i ett huj, jag vet hur jag fungerar =)

Annars är det väl ganska händelselöst just nu. I lördags tog jag och Älsklingen lite kvalitetstid, lämnade Vilden hos farmor och så drog vi till Djupträsk och fiskade. Vi hade en väldigt mysig kväll där i båten, även om vi hörde ett stort BRAK! i skogen bredvid oss vilket skickade upp mitt hjärta till halsmandlarna ungefär =) Vi var väl hemma igen vid tolvtiden på kvällen, så det blev en helkväll kan man säga.

Har redan börjat ladda för skåneresan i september, ska bli så underbart att få träffa Annica med familj! Önskar bara att jag hade haft råd att ta med Vilden, men det får väl bli nästa gång... skulle vara roligt att se hans min när han åker flygplan för första gången =)

Tjahaaa... annars då? Går och väntar på besked angående ett jobb jag har sökt, hoppas hoppas hoppas att jag kan få det! Även om det är en tidsbegränsad anställning så vore det alldeles lysande att få lite arbetslivserfarenhet och något att skriva in i CV:t. Det är ganska magert just nu.

Att göra-listan för i morgon;

  • Gå igenom handlingsplanen från AF och se vad jag ska göra, bland annat välja jobbcoach.
  • Skriva intervjufrågor till intervjun med mina "kandidater" (i skoluppgiften).
  • Kolla igenom enkäten en gång till, se om jag ska lägga till nån fråga och därefter skriva ut den.
  • Ringa Polar och få arbetsgivarintyget utskrivet.
Sisådär, nu har jag varit duktig flicka och uppdaterat litegrann i alla fall. Nu ska jag ta med mig familjen och fara en snabbis till Brännis, de ska sova där senare i veckan så vi ska preppa lite för det =). Ikväll blir det en sista slapparkväll innan jag ska fokusera helt på skoluppgifterna, undrar vad vi ska hitta på för mysigt?

ha en bra vecka allihopa så hörs vi!

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Elleonore

Lycka till med skoluppgifterna!!

YOU CAN DO IT =)!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback