Framsteg.

Jaha, så har snart första veckan gått av (antagligen) fleeera med Nutrilett. Byter ut frukost och lunch mot det och äter sen vanlig middag, förutom att jag försökt minska portionerna ganska rejält + att jag äter mer grönsaker än tidigare. Har även försökt motionera varje dag och det har gått bra, även om det bara blir tjugominuterspromenader vissa dagar. Det är då hur som helst mer än vad jag gjorde tidigare! Resultatet hittills är -1,8 kilo, vilket jag är väldigt nöjd med. Till och med godissuget har varit hanterbart, förutom under de två första dagarna (då jag lätt hade kunnat döda någon som gick förbi med en godisbit i handen...). Men jag ska inte ropa hej för tidigt, jag vet av erfarenhet att andra veckan är svår för mig. Disciplinen brukar dala (för jag har ju varit så duktig och gått ner lite i vikt!!!) och fuskandet brukar börja. Ska verkligen göra mitt yttersta för att det inte ska bli så den här gången. Däremot tror jag inte att jag kommer gå ner särskilt mycket nästa vecka, för jag hade inte tänkt hålla särskilt hårt på dieten till veckan eftersom jag på torsdag FLYGER NER TILL ANNICA! Gissar att det kommer att bli någon vinkväll och rätt mycket sällskapsätande =) Längtar så sjukt mycket, men är nervös för att byta plan på Arlanda... lite skämmigt, men jag måste erkänna att det här blir första gången jag flyger inrikes =). Har en ledsen Vilde här hemma som undrar varför inte han får följa, men jag har lovat att han får hänga med nästa gång... Ekonomin tillät inte inköp av två biljetter den här vändan.

Nåja, tillbaka till bantningen... målet är -17 kilo i slutändan, något som dock kommer att få ta den tid det tar.. det närmaste delmålet är att komma under min magiska gräns 80 kilo. Har inte vägt så "lite" sedan jag ammade Vilden för drygt fyra år sedan, och innan dess måste det vara närmare 9 år sedan... tror bara jag vägde kring 70-75 när jag och Älskling träffades, men därefter kom kilona i racerfart =)
Hade först tänkt unna mig liiite godis ikväll, men det har jag bestämt mig för att skippa. Börjar vara någorlunda sockeravvand nu, och om jag äter snask nu så får jag ju bara börja om hela proceduren. Har en honungsmelon i kylen, får bli den istället!

Nej, nu ska jag sköta om Farmville och Frontierville, och därefter ska jag fara och hämta Vilden på träningen. Älskling har beställt en TKD-dräkt åt lillskrutten, bild kommer när vi har fått paketet =)

Ha en bra vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback