Måste försöka sluta vara så negativ!

japp, det är något som jag insett de senaste dagarna. Ibland är det bara så svårt att hålla humöret uppe! De senaste veckorna har verkligen inte varit roliga, på många olika sätt. Smällarna har bara haglat och jag är inte riktigt rustad för att tackla sånt med det goda humöret i behåll. Samtidigt blir ju inget bättre av att man gräver ner sig och tycker synd om sig själv, så är det ju bara.

Hursomhelst, nu pratar vi om något trevligare. Igår var jag faktiskt duktig och skickade iväg en ansökan till ett jobb som jag verkligen skulle vilja ha =). Lär ju mest troligt inte få det, eftersom de var ute efter någon med mer erfarenhet, men det är ändå nyttigt att kämpa på med att söka jobb, eftersom det är lite teknik i det hela, hur man skriver det personliga brevet och så vidare.

I övrigt knallar väl livet på! Vilden fick magsjuka igår natt, men det var då fort överstökat. Han kräktes två gånger och sen var det färdigt, idag har han visst varit pigg som en mört =). Han och Älskling blir dock hemma i morgon också, eftersom de vill att barnen ska ha varit kräkfria i 48 timmar innan man skickar dem på dagis igen.
Själv ska jag iväg till Lule i morgon, och bara för att få gnälla lite till så ska jag ge er mitt schema i morgon =)

9.20-10.15 Träffa gruppen för snack om gruppuppgiften
10.15-11.45 Föreläsning Rehab
11.45-12.00 Lunch (haha, hinna äta ngt på en kvart?! när man dessutom måste springa tvärs över hela campus)
12.00-13.30 Intro examensarbete
SAMTIDIGT som jag ska vara på ett obligatoriskt pass i Personalsocial utredning 13.00-16.15! Nån som kan något om snabbkloning?!?!

Sisådär, nu har jag bestämt mig för att jag gnällt färdigt för några dagar framöver!!

Om vi istället ska snacka om positiva saker, så vill jag bara tillägga att jag har en underbar familj och världens bästa vänner. Jag är så tacksam för att ni alltid finns där för mig, stöttar mig och tröstar mig. Ni gör mitt liv så mycket enklare!

Nu tänker jag sända en liten försiktig bön om att det kan vara slut med elände och obehagliga överraskningar för ett tag framöver, för jag har verkligen inte tid med sånt =) Nu blir det till att satsa all energi på att få uppsatsen skriven och godkänd, och därefter ett sista krafttag över sommaren för att slutföra Arbetsvetenskapen. Efter det är jag KLAR, och den dagen har jag tänkt fira =)

nej hörni, nu har jag pratat på nog. Det är hög tid för mig att ta mig i säng så att jag orkar upp i tid i morgon bitti (i morse väckte Vilden mig 07.50, 08.08 satt jag på bussen! Ändå kliva upp när klockan ringer?)

Avslutningsvis ger jag er min mesta nostalgilåt. Det här är den första Afzeliuslåten jag fastnade för som barn (frånsett naturligtvis Sång till friheten och Tusen bitar, men dem är jag ju liksom uppvuxen med)




God natt och sov gott!

Kommentarer
Postat av: Sara

Love you <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback