Snabb uppdatering

Inser ni hur mycket det snöar? Syns knappt ens att tomten skottades så sent som i går. När Vilden hade lagt sig för kvällen så tog jag och Älskling stege, snöföra och skyffel och klättrade upp på garagetaket för att skotta av det (man vill ju inte att taket ska börja rasa in!). Det var.... spännande. Höjdrädd som man är så tillbringade jag mesta delen av tiden sittandes på knä, vilket ju inte ger världens bästa arbetsställning! Älskling var dock totalt orädd, som vanligt, vilket gjorde att jag hade hjärtat i halsgropen hela tiden =). Vi avslutade hela projektet med att hoppa från taket, kan säga att fallhöjden inte blev så imponerande efter att vi skottat ner all denna snö...

Idag är Vilden på Timmersvansen i stället för på sitt vanliga dagis, så han lär har mycket att berätta när jag hämtar honom kl 3 =). Det första han sa när jag väckte honom i morse var "Mamma, idag ska jag på Timmersvansen! Tror du att dom har leksaker där?" Lite läskigt var det allt när jag skulle lämna honom, men som tur var så hade en av vikarierna som jobbade idag varit på Älvan vid några tillfällen, så det var ju då åtminstone ett bekant ansikte.

Insåg i går att jag och Älskling inte lär ser mycket av varandra under våren. För det första så ser ju min skolsituation ut som den gör, och för det andra så lär han vara på kurs en HEL del. Förutom att han är skyddsombud så sitter han numera även i styrelsen för fackklubben på sin arbetsplats. Kommer nog att bli tufft, men samtidigt så är jag så stolt över honom som vill och orkar engagera sig, så det får gå på något sätt!

Har försökt hela morgonen att hitta energin till att fara på gymmet, men jag tror faktiskt att det får räcka med snöskottningen igår.. Eventuellt tar jag en runda på motionscykeln när Vilden somnat ikväll.

Nej, nu ska jag återgå till mina nödvändiga men ack så tråkiga göromål.

Puss på er!

(Där ser man, blev inte så kort inlägg ändå!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback