Hundbad + lite annat!

Ojoj, har precis lyckats torka efter det blöta äventyr som ett hundbad innebär... nu var det i och för sig Meja som skulle badas, och hon är rätt mycket fredligare i badet än vad hennes syster är, men blöt blir man likafullt! Nu ska jag bara vänta tills hon är ordentligt torr i pälsen, och sen ska hon få sig en rejäl genomborstning. Måste nog i och för sig borsta Raja också, eftersom hon har börjat släppa sommarpälsen... vi har heltäckningsmatta här hemma numera. Våren och hösten är inga roliga årstider, funderar varje år på att raka av henne all päls och låtsas att hon är en chinese crested....

Annars händer ungefär lika mycket som vanligt, det vill säga ganska precis ingenting =). Jag, Älskling, Vilden och hundarna har kommit igång med familjepromenader en gång om dagen, vi får väl se hur länge det håller i sig. Det är väldigt skönt med de där svängarna, de ger en möjlighet att rensa skallen och prata om saker som vi vanligtvis knappt hinner prata om eftersom man alltid är upptagen med något annat här hemma..

I övrigt knallar livet på, ska snart ta och sätta igång med bantningen igen. Det hela kom liksom av sig efter min skåneresa förra månaden, men nu är det dags att komma tillbaka i gamla gängor.

På tal om Skåne, ja. När jag var där nere så bokade
Annica en hemlig resa upp hit till byn eftersom hennes syster fyllde 40 förra veckan. Onsdag och torsdag förra veckan så hann jag och Vilden umgås med Annica och Ebba, vilket var jätteroligt! Kändes nästan konstigt att träffa henne så "ofta", är ju inte länge sedan jag kom hem från resan =).

Helgen som var gick i lugnets tecken, lördag var vi på födelsedagskalas hos grannarna och resten av helgen gjorde vi i princip ingenting förutom att kratta gården och allmänt städa upp lite, börjar ju vara hög tid att "göra vinter". Händelselöshet var dock en skön motvikt till föregående helg, som ju inte var fullt lika lugn!

Nej, nu ska jag och hämta hem Vilden från TKD-träningen! Hoppas ni får en bra vecka allihopa!

P.S: ni som brukar läsa min blogg, lämna gärna en kommentar så att jag får stilla min nyfikenhet på vilka som läser! =)

Kommentarer
Postat av: Annica

Jag håller med dig Lisa, det kändes nästan konstigt. Men jag stortrivs ju hos er... Min största dröm i livet just nu är ju att flytta "hem". Men skulle tro att det bara är just drömmar...

2010-10-05 @ 20:04:03
Postat av: s i m o n e

haha :) jag brukar kika in då och då (:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback