Torsdag.

Ja, torsdag. En dag som alla andra. Möjligen en något regnigare dag än de flesta andra, men ändå =).

Idag blev jag lycklig, eftersom min nya symaskin beslöt sig för att anlända till Byn! Har suttit med maskinen och instruktionsboken ikväll och försökt bli lite hemtam med den, det har gått rätt bra. Just nu sitter jag och letar ett tyg att sy en ny kappa till köket av, fastnade lite för det här:



Jag och limegrönt kommer ju ganska bra överens och jag vill ha lite mer färg i köket nu, så jag funderar starkt på att beställa det! Måste bara vänta tills lönen har kommit in på kontot.

Idag har jag träffat min jobbcoach igen, fick order att börja ringa runt efter en praktikplats, vilket ju är vad jag själv vill också. Problemet är ju bara min telefonskräck, hatar verkligen att prata i telefon med människor jag inte känner. Nåja, med en hel del förberedelser och repetitioner av vad jag har tänkt säga så brukar det gå ganska bra ändå =)

Nu ska jag se lite Vänner och vänta på att Älskling ska komma hem från jobbet...

Bjuder på en superbra låt, det här är nostalgi för mig och Danne!



Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vart vill du ha praktik då?



Fördelen med att ringa är ju att du kan skriva ner exakt vad du ska säga innan du ringer. Annars är det ju faktiskt bara att åka runt istället :)



Tyget var jättefint förresten :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback