Framtid

Det är ett ord som snurrar runt i mitt huvud rätt ofta just nu. Den stora frågan är vad jag ska göra med mitt liv?? Tre års universitetsstudier senare, och jag är fortfarande nästan lika borttappad i framtidsfrågan som innan. Jag älskar "mitt" ämne, juridik är spännande och utmanande och jag vet att jag vill syssla med något inom det området. Problemet är bara att begränsa det hela litegrann så att jag kan hitta tydligare mål! Jag har funderat mycket på vilka yrken som jag skulle vilja jobba med, och några stycken har jag väl lyckats hitta. Men det är svårt, och det blir ju inte lättare av att det finns så få lediga jobb här uppe. Därför hoppas jag verkligen att min jobbcoach kan hjälpa mig med det här med CV, personligt brev och så vidare. Det skulle verkligen underlätta!

Nåja, nog om detta. Dagens planer innefattar ett besök på Miroi hos jobbcoachen klockan 11.30, därefter ska Vilden hämtas från dagis, huset rensas lite och förmodligen en del annat. Älskling befinner sig på kurs i Umeå idag, så vi får väl se när han behagar återvända hem =). Skulle även behöva dra en sväng på Återbruket och se om de har någon bra bunke för att smälta tvålmassa, vill helst inte göra det i mina matlagningsredskap. Man vet att jag är less på att gå hemma när jag får för mig att börja göra egna tvålar. Jag behöver ett jobb!

Har även lite annan shopping jag skulle behöva ta itu med, måste köpa presenter till brorsonen Lucas som fyller år i morgon, och till nye brorsonen lille Oliver som föddes för drygt två veckor sedan =) Vi hade tänkt oss en resa till Skellefteå på söndag för att träffa båda fina pojkarna, bara vi slutar vara förkylda innan dess. Tror inte storebror Robert och
Anette uppskattar om vi kommer dragandes med en förkylning i present till den nyfödde!

Ojoj, det här blev ett långt inlägg! Nu ska jag ta och göra mig i ordning för mötet med jobbcoachen, och sen ladda för en eftermiddag på tu man hand med Vilden. Lilleskrutt, vi hade inte kunnat få en finare pojke!

Puss på er.

P.S. Fina Annica har skaffat blogg! Kika in hos Borgskan vettja =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback