Lite lätt irriterad....

Så här är det: Vilden är ju 15-timmarsbarn på dagis just nu. Som arbetslös blir man ju, som alla vet, ibland kallad till möten, föreläsningar och så vidare. Idag fick jag besked om att det inte finns någon möjlighet att flytta de dagliga 3 dagistimmarna så att de passar in på det jag är kallad till. Vildens dagistid är 07.30-10.30, vilket innebär att när jag exempelvis är kallad på obligatorisk föreläsning mellan 9.00 och 12.00, så får jag antingen skippa sagda föreläsning (och förlora min alfakassa) eller så måste Älskling ta ledigt från jobbet (och tappa en massa pengar). Är det verkligen så det ska vara??!! Jag skyller absolut inte på personalen för inget av det här är ju deras fel, men irriterad blir jag...


Kommentarer
Postat av: ann johansson

ibland är bara logiken i deras tänkade underbart

Postat av: Mia

Det går inte att han är ledig en annan dag o är fler timmar den dagen? Låter konstigt! Men alfakassan kommer du ju inte att tappa, inte om du ringer o säger som det är. Säg att du tar med honom annars.. Kanske lite sent ute men.. ;)

2010-10-03 @ 08:08:00
URL: http://minivi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback