Haha....

...om man bara letar ordentligt så skall man även finna =) Receptet var med i senaste Buffétidningen och ser ut så här:

Enklaste mandeltårtan
Ger 8-10 bitar

Sätt ugnen på 250 grader. Grovriv ca 300 g mandelmassa och fördela raspet jämnt som en sammanhängande rundel, ca 24 cm i diameter, på en bakpappersklädd plåt. Grädda i övre delen av ugnen i 4-5 minuter, tills ytan får lite färg. Låt svalna och flytta bottnen försiktigt till ett uppläggningsfat. Ringla över 50 g smält mörk choklad. Vispa 3-4 dl grädde och lägg på. Garnera med ca 1 liter färska bär

Ska absolut provas, misstänker att jag gillar denna skarpt =) När jag satt och googlade runt nyss så hittade jag även ett annat recept på mandeltårtbotten med lite mer "marängkänsla", kolla in det
här. Misstänker att det skulle bli rent vansinnigt gott med sådana här bottnar med exempelvis hallongrädde mellan, kanske även ett lager med GI-chokladmousse skulle vara mums!

Ska definitivt prova göra dessa någon gång. Men först vill jag gärna få tillbaka smaksinnet, insåg idag att det är fullständigt borta. Provade till och med att ta en skvätt ren sambal oelek i munnen, det brände lite, lite men var helt fritt från smak :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback