Lite matsnack.

Det har hänt nånting denna vecka som jag aldrig tror har hänt förr. Jag lagar mat fastän Älskling är borta! När han varit på kurs tidigare så har min lust till matlagning sjunkit till noll, men nu känner jag mig faktiskt motiverad trots att det bara är jag och Vilden som ska käka.


Igår gjorde vi hemmagjorda hamburgare med hickory smoke-smak. Har gått och varit nyfiken länge på det här med Liquid smoke, så igår köpte jag en flaska och blev naturligtvis tvungen provlaga på en gång! Tog lite mindre än en tesked Liquid smoke till 400 gram köttfärs, det blev ganska lagom mycket röksmak av det. 



Ska definitivt använda denna nästan gång vi ska grilla, brukar ju göra egen marinad så då ska jag blanda i en skvätt röksmak också =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback