Mums vilken middag!

Oj oj, så mätt jag är. Vilden beställde tacos till middag, så så blev det också (eller tacos och tacos, han vill ha mini-tacotubs med färs och riven ost, helt enkelt). Själv så har jag ätit köttfärs, lök, avocado, gräddfil och min hemmagjorda salsa på överblivna kesoplättar från lunchen, ett helt suveränt substitut för tortillas! Nästa gång vi ska äta tacos hela familjen så ska jag definitivt testa att göra större "plättar" så att de går att rulla ihop runt fyllningen. 

För den GI-nyfikne, här är receptet på kesoplättar (jag gjorde dem dock med oregano istället för dill för att passa bättre till min lunch idag). Misstänker att det finns en stor risk att jag kommer att föräta mig på dessa kesoplättar, men de är så goda och mångsidiga, fungerar att använda dem till lite av varje =)

Nej, nu ska jag plocka undan i köket så det inte är så stökigt när tjejerna (med barn) kommer på besök ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback