Det här med TV...

Varken jag eller Älskling har egentligen någonsin varit tevemänniskor, visst har tv:n gått varm i perioder men då har det ju varit film eller tevespel vi pysslat med =). Nu har det dock hänt något nytt! Inser helt plötsligt att jag (till viss del!) anpassar mina dagar efter teveprogram som jag har upptäckt och gillar. Jag skrattar åt reklamsnuttar, jag som aldrig någonsin haft någon koll på t ex ica-reklamerna, som ju annars verkar vara av nationellt intresse! Hela denna kväll har jag tillbringat i tevesoffan med en massa olika matprogram. Nu kan jag väl visserligen till viss del ursäkta mig med att jag inte är helt frisk, men ändå. 

Hur som helst, just nu sitter jag och ser "En man och hans fruar" på TLC. Riktigt fascinerande, det är en dokumentär om en familj fundamentalistiska mormoner, vilket innebär att de praktiserar polygami. Så det är tre fruar på en man :-) Inte för att jag tror att jag skulle vilja dela Älskling med någon annan, men de verkar faktiskt ha ett rätt härligt liv! Sen så hör det ju till saken att alla tre kvinnorna är uppvuxna som mormoner, så det är ju fullständigt naturligt för dem att leva så. Intressant är det i alla fall!

Nu ska jag koncentrera mig på den där omtalade teven en stund till innan det är dags för sängen =)

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Kul att du oxå bloggar. Då har ja en till att läsa.



Såg oxå en stund på TLC innan mitt favvo program börja. Syns säkert i morgon på dagge


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback