För övrigt;

angående folk som inte kan hålla sig till att sköta sina egna affärer och strunta i andras.

Tydligen så är ju jag och Älskling extremt provokativa, som valt att bara skaffa ett barn. Ett par av Älsklings arbetskamrater har i flera år stött och blött ämnet, vilket ju självklart gjort att Älskling blivit rätt less på det hela. Idag togs ämnet tydligen upp ännu en gång, och då hade det väl brunnit litegrann och Älskling såg rött. Arbetskamraterna som tjatat om detta är ett gift par som tydligen snackat ihop sig om detta, för de avlöser liksom bara varandra med att tjata =). Kvinnan hade i alla fall börjat tjata på Älskling idag om att nu när jag är arbetslös så vore det ju perfekt att skaffa ett barn till (fast jag kan ju tycka att det är sämsta tänkbara tid att börja utöka familjen och vara borta från arbetsmarknaden ännu längre!!). Älskling hade väl i vanlig ordning sagt att vi inte tänker skaffa fler barn. Kvinnan hade tjatat en stund till och senare under dagen så kom mannen och började sin attack. Sammanfattningsvis så tyckte väl mannen i fråga att Älskling inte var någon riktig karl som bara hade ett barn; om jag nu inte ville skaffa fler så kunde han ju bara hitta någon annan att göra på smällen istället... (!)

Jag och Älskling reagerar väldigt olika på den här typen av "angrepp". Jag småler och glider undan och tycker liksom bara att det inte angår någon annan, medan Älskling tycker att det är betydligt jobbigare. Förmodligen så är nog skillnaden att det mestadels är mitt val att bara ha Vilden: Älskling är ju uppvuxen som ensambarn och vill inte att Vilden ska behöva ha det så, fast han är ändå kluven i frågan om fler barn. Jag är självklart oerhört tacksam över att ha mina syskon och önskar mig absolut inte en annan uppväxt, men jag känner att jag inte kan skaffa fler barn för Vildens skull när jag själv inte vill. Jag upplevde spädbarnstiden med Vilden som mer eller mindre ett helvete; jag mådde allmänt dåligt psykiskt, klarade inte av sömnbristen och avskydde amningen. 

Hur som helst, att folk ens har mage att börja lägga sig i vilka val jag och Älskling har gjort??! Såvitt de vet så kan det ju lika gärna vara så att vi inte KAN få fler barn...


Grrr....

Kommentarer
Postat av: Annica

Vännen min... Kan bara säga att det är erat beslut och ingen annans. Förstår inte varför man inte kan respektera erat val och sluta bete sig som om ni gör fel. Det finns inget rätt eller fel i denna fråga. Det är upp till var och en att välja om man vill ha fler barn eller om man inte vill det. Sen är det ju så att det är egoistiskt att pusha på det viset om det skulle vara så att man inte kan få fler barn... Stå på er!

Postat av: Anette

När Lucas va två år så började ju snacket. jaha,visst e de dags för en till nu? fick till och med höra men nu är han ju två år! du borde ju vara gravid redan! E inte alltid så kul att höra när man försökt i ett år, blivit gravid å fått missfall så tillslut ville man bara skrika men sköt dig själv för fan!!!

Jag förstår att han blir sur, jag skulle blivit förbannad.

När jag fick frågan för sjuttielfte gången så ville ja svara, nej vi behöver inte fler barn, vi fick ett perfekt barn på första försöket...hur många gånger har du försökt???

Så stå på er,de e ingen annan som ska lägga sig i era beslut. Kram

2011-02-25 @ 07:47:17
URL: http://monkeymama.blogg.se/
Postat av: Sara

Grrr...och morr....

Jag vet exakt hur du känner. Man blir så förb*nnat less att folk inte kan sköta sitt eget ist.

Go girl. Kramen

2011-02-25 @ 12:19:38
URL: http://paxe.blogg.se/
Postat av: Anonym

säger bara en mening, idioter finns det gott om, och särskilt i den här lilla byhålan :s

2011-02-25 @ 13:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback