GI-mumsigt!

Prövade göra det här receptet nu ikväll, det blev riktigt gott! När det gäller vaniljyoghurten så bytte jag ut det mot kesella blandat med vaniljsocker (gjort på äkta vanilj och råsocker!). För min egen del så hade det nog funkat ännu bättre om jag skippat mandelflarnen, tyckte inte riktigt de passade in. Lade även på lite smör eftersom det såg ut att bli för torrt annars. Gott blev det i alla fall. Måste passa på att göra sådant här när Älskling inte är hemma eftersom han inte tål äpplen, vore ju bara för taskigt att sitta och snaska i sig något så här gott medan han får titta på =)

I övrigt händer ungefär lika mycket som vanligt, dvs nästan inget alls =). Jag gör det jag brukar göra: tränar, lagar mat och bråkar med Vilden. Han är inne i en väldigt jobbig period just nu, hoppas på att den är snabbt övergående. Annars lär det inte bli kul när Älskling drar på kurs i två veckor :-S


Igår och idag har jag gjort bort att laga lite mat inför veckorna utan Älskling, vet hur dålig jag brukar vara på att fixa mat åt bara mig, så det är lika bra att mota Olle i grind och ha mat färdig i frysen =).

Ser mycket fram emot helgen som kommer, lördag blir det firmafest (tack fina Sara för att Vilden får vara hos er!) och söndag ska vi fira pappsen och Susanne med god middag i Svensbyn. Lär bli en väldigt syndig helg dock, men det får man väl ta =)


Angående vikten så gick jag ju självklart upp efter helgen i Brännmark, men nu är jag snart under 80 igen (lagom till helgen....) Har dock lovat mig själv att även helgerna ska bli mer skötsamma efter det här, vill ju gärna gå ner så mycket som möjligt så snabbt som möjligt...

Nej, nu ska jag koncentrera mig på det som återstår av hockeymatchen, spännande värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback