På begäran!

En viss fröken Sara klagar över att det är för glest mellan mina inlägg?? Jag håller visserligen inte med, men det är väl bäst att jag gör något åt saken ändå =)

Problemet är ju bara att hitta något att skriva om?? Finns ju inte många saker som händer i mitt liv just nu, frånsett Vildens påhitt, träningen/vikten och mina middagsbestyr. När det gäller Vilden så har han faktiskt inte haft så många påhitt på senaste tiden, så då kvarstår träning och vikt och matproblemen =)

När det gäller träningen så flyter den, förvånansvärt nog, på riktigt bra. Jag och Älskling ser till att ta oss iväg och träna boxning ett par gånger i veckan, jag försöker konditionsträna 3 gånger i veckan och igår var jag på mitt första Korpenpass i bodytoning. Den här veckans träning känns i kroppen, riktigt jäklig träningsvärk faktiskt! Nu blir det nog vila fram till söndag, vilken troligen kommer att bestå av skoteråkning hela dagen och därefter ett pass Inch Loss Combat på Korpen. Jag trodde aldrig någonsin att jag kunde tycka det var så här roligt att träna, men frånsett konditionsträningen (som är VÄLDIGT nyttig men ack så tråkig) så njuter jag verkligen av det! Sen gör det såklart sitt till att allt känns sååå mycket lättare när jag inte längre röker.


När det gäller vikten så knallar det på även där, det går nedåt i ungefär den takt jag förväntat mig. Förra veckan blev till och med en positiv överraskning, med tanke på att halva veckan i princip bestod av kalas, kalas och kalas =). Har nu passerat den magiska gränsen mellan övervikt och fetma (enligt BMI-tabellen), vilket känns skönt. Jag har nu 12 kilo kvar tills jag inte längre räknas som överviktig. Men så långt i förväg går det inte att tänka; mitt nuvarande mål ligger betydligt närmare än så. Jag har inte varit under 80 kilo sedan kanske 2002, men nu närmar sig den siffran och mitt (enda) mål just nu är att lyckas ta mig ner under det =)

Oj oj vad klockan går, måste nog fara nu om jag ska hinna till Parkskolan och hämta Vilden, tydligen hälsar de på där idag =)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sara

Men se där, du hade ju riktigt mycket att skriva om ;)

Postat av: lovisa

allt bra idag?:)

2011-03-07 @ 11:48:58
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: tina

fin blogg:)

kolla ghärna in min med :P

2011-03-07 @ 12:28:19
URL: http://tinisen.blogg.se/
Postat av: Anette

Haha, ja du e välkommen. Ja kör med bestraffning, inte belöningsmetoden :)

2011-03-11 @ 08:19:30
URL: http://monkeymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback