Projekt "husbygge" påbörjas i morgon.

När vi tagit oss upp ur sängen i morgon bitti så bär det av upp till Brännis, där jag och Älskling ska börja sätta upp golvreglarna i timringen som en vacker dag ska bli vår sommarstuga! Det ska bli ett roligt projekt, speciellt som vi vet att det kommer att ta läääänge, förmodligen flera år, innan vi fått stugan färdig. Som det är nu så är den ju bara ett skal, och ett skal i halvtaskigt skick dessutom. Hälften av fönstren behöver in till glasmästare, men jag måste försöka få tag i gammalt glas innan vi gör det, för jag vill inte sätta in en ruta nytt glas i ett fönster som i övrigt består av gammalt glas. Just det gamla glaset är ju så vackert när det har "runnit" och blivit ojämt... Men men, det är hursomhelst inget som vi kommer göra något åt just precis nu, utan prio ett är nu att få dit golvreglarna, plasta in grunden, isolera och spika på golvskivorna... Herregud, när jag tänker på saken så känns det ju som att det ALDRIG kommer att bli klart :-S Ska sluta tänka så långt i förväg nu!

Nej, om jag och lilleman skulle bege oss mot pizzerian, vi är ensamma hemma ikväll och jag lovade att vi skulle käka pizza och mysa framför teven.

Hoppas ni har en trevlig helg allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback