JOB-info och jordgubbspremiär!

Idag var faktiskt en sådan där sällsynt dag när jag hade lite grejor inplanerade i kalendern. Eller ja, i alla fall EN sak, det är inte illa ändå tycker jag! Jag har i alla fall varit på ett informationsmöte på Arbetsförmedlingen om jobb- och utvecklingsgarantin. Snart är mina a-kassedagar till ända och då gäller det ju att hitta något annat som inbringar åtminstone en liten slant. Gillar dock att AF påstår att "JOB:en är frivillig, ett erbjudande - men om du nekar så blir du helt utan ersättning!" Visst, i sak har de såklart rätt, JOB:en är inte tvingande, men man har ju inte direkt mycket till val om man blir stående utan pengar ifall man tackar nej. 

Hur som helst, allra senast efter sommaren så hamnar jag då i JOB:en, ifall jag nu inte på något mirakulöst sätt får ett jobb, vill säga. 

Fick även lite ärenden gjorda på byn när jag nu ändå var ute och svirade. Gick in på ICA för att få middagsinspiration, och där stod en låda jordgubbar och ropade mitt namn! Så jag blev såklart tvungen att köpa den =) Har nu provsmakat och de blev klart godkända för att vara utländska "gubbar".

Idag gillar vi att
Bodystore uppenbarligen sätter en ära i att skicka beställningar kvickt, beställde kokosnötmjöl därifrån igår och idag har de skickat paketet, det är snabb service det!

Nej, nu ska jag återgå till mina gubbar...

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag vill också ha gubbar, måste nog fara och köpa mig en låda =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback