Usch och fy

vilken syndardag! Tre små rätter på Österns Pärla till middag och nu står en godispåse på byrån och ropar mitt namn... Vilken tur att jag numera känner att jag har hittat balansen när det gäller mitt ätande, allt tack vare lågkolhydratkosten! Nu för tiden gör min kost att jag kan kontrollera suget efter onyttigheter, och när jag väl syndar så är det medvetet och med njutning. Vad jag gör i morgon (och gjorde igår) väger upp eventuella synder idag!

Däremot så är det väl dags att bekänna färg vad gäller andra synder. Nikotinmonstret har tyvärr slagit klorna i mig igen :-(. Det känns inte alls bra, men det är sanningen. Jag känner dock att jag har en annan inställning till det hela än förr, och mentalt så jobbar jag mot ett rökstopp igen. Det blir till att göra likadant som förra gången: läsa Allen Carrs bok från pärm till pärm, verkligen reflektera över när, hur och varför jag röker och sen jobba utifrån det. Jag har slutat förr och kan göra det igen, det vet jag! Framförallt så vill jag ju inte att min träning ska bli lidande och att konditionen ska försämras igen när jag äntligen hade börjat komma någonvart.
Det är solklart för mig nu i vilka situationer det är svårt för mig att motstå suget. I alla vardagliga situationer har jag hittat sätt att komma runt det hela, men när något avvikande händer (i det här fallet: stockholmsresa och därefter börja nytt jobb) så måste jag vara bättre förberedd på att suget KAN dyka upp. 

Nej, nog svamlat nu. Ska gå och se om Vilden är beredd att krypa till kojs och sen blir det filmmys med Älskling. Hoppas ni har en trevlig lördagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback