Matlagningsryck!

Det händer då och då att jag återupptäcker glädjen med att laga mat =) Tyvärr är det ju lite begränsat vilken mat jag kan servera här hemma eftersom Vilden är så j*kla kräsen. Och jag bara vägrar att laga två olika rätter! Då försöker jag hellre göra maten så att jag kan servera grönsaker och liknande separat, även om det inte alltid är optimalt. 

Hur som helst, då och då så nöjer jag mig inte med att laga den vanliga lunch- och middagsmaten utan får ett ryck att prova göra något helt knasigt =) Idag fick detta sitt utlopp i provlagning av hemmagjord ketchup! Receptet kom i dagens Buffétidning och finns även
här. Det blev riktigt gott, men det är väl kanske inte ketchupen man serverar till falukorven direkt =) Det ligger för mycket tid, möda och kärlek bakom! Men till en grillad köttbit eller en hemmagjord hamburgare kan jag absolut tänka mig den här! Den är ju tyvärr inte LCHF-vänlig (men vilken ketchup är det??!) men hur som helst så tycker jag att ett hemlagat alternativ är bättre än en fabriksvariant av detsamma...

Även denna sås blev jag sugen på att prova, men det får nog vänta till sommaren och grillsäsongen =)

-----

Annars då? Vilden har haft det jobbigt ett tag på kvällarna nu, han har inte kunnat somna pga att han hör konstiga ljud överallt och är allmänt ängslig. Men ikväll somnade han äntligen lugnt och stilla utan att ropa på mig en enda gång. Duktiga killen! Jag lider ju verkligen med honom när han är rädd och känner sig otrygg i sängen, men att ömka honom gör ju inget bättre, snarare tvärtom. Så det är bara ta på självsäkra mamma-masken och få honom att skratta och vara glad istället för ängslig =)

Nää, nu ska jag återgå till sista minuterna av Sveriges Mästerkock!

Kommentarer
Postat av: Anja

du har fått ett award av mig:)

Postat av: Anja

och nu har du fått en utmaning på min blogg :)

2012-01-29 @ 10:23:07
URL: http://anjaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback