Fläsket ska väck!

Nu känner jag att det börjar vara dags att ta itu med flubbret kring midjan (och på andra ställen också). Blir såklart att ta det lilla lugna eftersom jag ju helammar Alvar i någon månad till. Men i alla fall få till kosten litegrann och komma igång med åtminstone lite motion varje dag, det blir nog både min rygg och resten av kroppen tacksam för... drömmen är att till sommaren ha gått ner så pass att knän och fötter orkar med att jag börjar springa igen!
 
Kör igång antingen nästa vecka eller veckan efter det, så invägning får vänta tills dess =) Mitt mål kommer i alla fall att vara att gå ner 10% av min kroppsvikt till midsommar! Det är ett väldigt försiktigt mål men det känns lagom, bättre ner litegrann än inte alls...
 
Träningen kommer nog mest handla om promenader till en början. Sen så ska jag även köra "plankan" varje dag för att få till lite bålstabilitet, just nu känner jag mig ganska klen där =) Fler träningstips för att få ordning på mage och rygg efter graviditet mottages tacksamt!
 
Nej, nu ska jag strax gå och väcka lillgrabben.

Kommentarer
Postat av: anette

Lofsan! läs lofsans blogg. Hon är numera min husgud :-)
å ta de försiktigt med plankor....jobba dig upp till dom med annat först.
Lofsan har massor med filmer på bloggen så där finns många bra förslag.
Olga rönnbergs bok är också ett hett tips.
Hon visar inte så många förslag på bloggen så hennes tips får man betala för att ta del av :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback