Stanna eller gå.

Såg en tråd på facebook för några dagar sedan när någon av mina vänner kommenterat någon annans status. Denna andra hade tydligen problem i sitt förhållande och funderade på om hon skulle stanna eller om hon skulle lämna sin respektive. Flera av de som kommenterat tyckte att det var självklart att gå om hon ens tänkte tanken att gå. Jag vet ju inte hur andra har det i sina förhållanden, men nog kan jag säga helt ärligt att det visst har hänt att jag tänkt tanken att gå. Det har ju självklart varit snabbt övergående för jag är ju genuint lycklig i mitt och Älsklings förhållande, men visst har tanken dykt upp någon gång när det har varit motigare perioder (för sådana kommer någon gång!). Min åsikt är att det vore dumt att ge upp ett förhållande bara för att man någon gång funderar på dess vara eller icke vara. Sedan beror det ju SJÄLVKLART på omständigheterna också, har den andra parten gjort något som är så fel i ens ögon att man inte kan förlåta så ska man ju självklart gå. Är kärleken slut så är det väl också ganska självklart att man ska gå. Men ska man kasta bort ett förhållande för att tanken någon gång dyker upp huvudet under en mindre rolig period? Eller är det bara så att "alla andra" har svack-fria förhållanden och jag och Älskling är konstiga? :-) Bara en fundering.
 
Nu ska jag vara mindre filosofisk och mer praktisk... byta kissblöja och sen hänga tvätt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback