Pengar

Fy vad jag är less att aldrig ha en krona över! När räkningarna är betalda, matpengarna insatta på Icakortet och bilen fulltankad så ligger det nån stackars övergiven hundralapp på kontot och skriker efter sina kompisar. Det är verkligen kännbart att Dannes lön gått ner nu när han slutat på lördagsstädet, och att jag bara jobbar 75%. All VAB ovanpå det gör ju inte saken bättre. Men samtidigt så är det ju ett val vi har gjort för barnens skull, även om jag bara jobbar 75% så har jag ju ändå gjort en full arbetsdag innan allt bussåkande är avklarat varje dag. När Wille var såhär liten så pluggade jag ju och han hade sällan långa dagar på dagis. För Alvar blir det längre, men vi försöker ändå hålla så korta dagar som möjligt för hans skull!

Nåja, så småningom stundar nog bättre tider ekonomiskt sett, barnen är ju inte små för evigt och snart vill de ju knappt se röken av mamma och pappa ändå :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback